گل بیـــــز

ماهـ ــــنامه فرهنگـ ـی ادبـ ـی

گل بیـــــز

ماهـ ــــنامه فرهنگـ ـی ادبـ ـی

گل بیـــــز

من چه گویم هنگامی که لطف استاد این گونه مرا در شعر به خطاب می آورد:
شاعر بی شکیب، مورکیان
اهل علم و ادیب، مورکیان

قدرخود را سپرده دست قضا
مست حسرت نصیب، مورکیان

زانهمه میوه های باغ خیال
عطرجانبخش سیب، مورکیان

همچو آیینه قلب اوصاف است
بی فراز و نشیب، مورکیان

عشق راخادم است و ختم کلام
عاشقان راخطیب، مورکیان

دروطن بین این همه همراه
مانده چون من غریب، مورکیان

کوچه ها سرد و قار قارِ کلاغ
درقفس عندلیب، مورکیان

پهنة باند ما به میلیمتر
وسعتش صد جریب، مورکیان

پای من بر طریق می لرزد
رهرو بی رقیب مورکیان

شب تاریک و بیم گرداب است
همچو موجی مهیب، مورکیان

درصفِ وجد وحال مجنون ها
می رسد عنقریب مورکیان

دردها روی هم کنم انبار
دردمندِ طبیب، مورکیان

"صالحی" زار و محتضر اُفتاد
ختم امن یجیب، مورکیان .

طبقه بندی موضوعی

این نامه رو لیلا فقط بخونه

Monday, 11 January 2016، 04:52 PM | گل بیـــز | ۰ نظر




کمی شبیه خواب و اعتیادِ

مث تو توی این زمون زیادِ

اشکامو در نیار برو بی خیال

بدون اون نمی ده زندگی حال

شعر و نمیشه ترک کرد عزیزم

هرچی دیگه بخوای به پات می ریزم

می خوای بری؟بگو تو ساعت چند

پشت سرت اون در و لطفا ببند

******

و بعد از گذشت گذشته ها؛به قول فیلم ها یک ماه بعد...

لیلی من ،لیلی من کجایی ؟

بیا دیگه بسه شب جدایی

شبامو رنگ غم گرفته برگرد

ای منو دست کم گرفته برگرد

قرار نبود بری و برنگردی

راستی بدو ن من کجا می گردی

حلال مشکلا و رفع حاجات

سلام من رو برسون به بابات

نری بگی اینکه همیشه خوابه

بیا ببین سرم توی حسابه

بیا ببین چی کردی راستی راستی

شدم همونی که یه روز می خواستی

این دفعه صحبت از تلاش و کاره

موسم زندگی شده دوباره

از اون روزی که دلمو شکستی

دوقفله درب آرزومو بستی

دلم داره انگاری پر می کشه

واسه خودش زنگ خطر می کشه

گفتی بهم به اون خدای دنیا

یا جای من یا جای شعره اونجا

دلم می خواد بخونی باخبر شی

یه بار دیگه با من تو همسفر شی

شعر چیه؟ شعرو دیگه بی خیال

صفا داره آب وهوای شمال

شعر واسه وقتی سفر نباشه

آدم تو فکر و درد سر نباشه

حالا خودت می دونی من می تونم

حتی بدون شعر هم بمونم...

  • 16/01/11
  • گل بیـــز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.... .... .... .... .... .... .... .... .... .... .... .... ....